Sunday, May 31, 2009

selamat kembali untukku


Salam sumer! Maaflah dah lama menyepi, baru je habis pantang...baru ape hr ni dah 58hari.sj jek duk kt umah parent lama2 sket,sementara dierang lum g umrah lg n lepaskan majlis aqiqah.


Alhamdulillah aku dah slamat bersalin 7April lepas. ms 5 April da stat contraction every 10minit tp sedara mara kate tggu lg sehari dua coz 1st baby biase lambat kuarnye.ok la...tggu punya tggu petang 6 April lepas Asar aku tgk ada tompok darah,huhu....stat panic! Aku pon cepat2 kol sumer yg berkaintan inform pasal mende ni...tup2 tak dapt contact hubby lak...ish!


Papepun terus je besiap n angkat beg nk g hospital.kuar je pintu,hubby pun tepat2 sampai depan umah...bagai lipas tak cukup kaki dia salin baju n tolong angkat beg....da panic pun sempai singgah stesyen minyak dulu,haha...yela kang minyak habis tgh jalan susah lak...xpasal2 jadi macam kt iklan yg ada afdlin shauki n vanida tu....dlm perjalanan mulut tak habis2 berdoa keselamatan ku n babyku,hubby smpai tersalah2 jalan,sian dia.


Maghrib sampai hospital. Sementara tggu doc dtg chek ak dengar suara pompuan jerit2 dlm kesakitan kt bilik bersalin lain,huhu...takutnye hati masa tu xterkata. Maklumlah jap lg aku lak yg akan dalam kesakitan. Bila doc pecahkan air ketuban,dia kata baby da berak. ish bahaya...kalau baby lemas doc nak cepat2 bedah. Dalam kerisauan aku kuatkan smangat gak berdoa baby aku terus kuat. Demi keselamatan baby,doc bg ubat induce biar cepat sket baby kuar.


Hubby sentiasa ada kat sebelah aku bg semangat, usap2 kepala aku. Even sakit tp rasa lega sket bila dia ada sama. Tiap kali contraction aku pegang tgn dia kuat2 (bukan nak sedut gas bius). Sampai satu masa nurse pon tegur aku, dia kata "tak nak sedut gas tu ke?"...hehe...lepas dia tegur barula aku start sedut...bukan apa,saja nak rasa sakit bersalin yg sebenar. Alhamdulillah tepat jam 12.04 tghmalam bayi seberat 3.22kg slamat kuar n dalam keadaan sihat. Tengahari esoknye aku da boleh kuar dr wad.
Iftah Haziqah tersayang


3 comments:

Anonymous said...

hoho..same la kite ni dpt baby on 7th April..
bsalin kt ne eks?

Anonymous said...

iftah..meh kwn dgn mawar meh..:D

Unknown said...

kt hpj macam krsty gak...meh kawan mawar,geram tengok mawar,cute molek macam ibunya.